Gyári típusjel : ''Ganz-MÁVAG:'' VM14 Darabszám : 379 Tengelyelrendezés : B'B' Nyomtávolság : 1 435 mm Hajtókerékátmérő : 1 180 mm Indító vonóerő : 270 kN Legnagyobb sebesség : eredetileg 130 km/h, később 120 km/h Ütközők közötti hossz : 15 700 mm Magasság : 4 540 mm Szélesség : 3 106 mm Forgócsaptávolság : 9 100 mm Tengelytáv forgóvázon belül : 2 300 mm Össztengelytávolság : 11 400 mm Szolgálati tömeg : 80 t Legnagyobb tengelyterhelés : 20 t Hajtás : Jacquemin forgóvázban elhelyezett kétfokozatú homlokfogaskerékpár, kardános, csőtengelyes Vezérlés : szinkronvezérlés max. 2 mozdonyig, távvezérlés vezérlőkocsiról Kapcsolókészülék típusa : csavarkapocs Kiegészítőfék típusa : légfék Rögzítőfék típusa : kézifék Vonatfűtés típusa : villamos Átmenő fék : levegős tuskós fék Legkisebb pályaívsugár : 100 m Áramnem : 25 kV 50 Hz (kezdetben: 25/16 kV 50 Hz) Áramellátás : felsővezetékről Állandó teljesítmény : 2200 kW Vontatómotorok száma :2 Üzemmód : villamos
A MÁV V43 sorozat a Magyar Államvasutak részére szállított legnagyobb darabszámú villamosmozdony-sorozat. A magyar ipar 1960-ban megvásárolta egy szilícium-egyenirányítós mozdony licencét a nyolc gyárat tömörítő „50 periódusú vasútvillamosítás fejlesztésére alakult nyugati munkaközösség”-től. Az első hét mozdonyt a licencadó munkaközösség készítette a németországi Essenben, a V43 1008 pályaszámú mozdony már Magyarországon, Budapesten készült. A mozdonyok elektronikus részét a Ganz Villamossági Gyár, járműszerkezeti részeit a Ganz–MÁVAG gyártotta. 1963 és 1982 között közel 400 mozdonyt állítottak üzembe. Érdekessége a sorozatnak, hogy az első mozdonyok az akkor még 16 kV feszültséggel villamosított Budapest–Hegyeshalom vonalra átkapcsolóval rendelkeztek. A sorozatból 15 – korábban a MÁV által használt – mozdonyt a GYSEV üzemeltet. Beceneve: „Szili”.