(további képek, és videók a lap alján találhatóak)
Gyártó : Ganz–MÁVAG
Gyártásban : 1972–1984
Gyári típusjel : DHM7
Tengelyelrendezés : B'B'
Nyomtávolság : 1 435 mm
Hajtókerékátmérő : 1 040 mm
Legnagyobb sebesség : 100 km/h
Ütközők közötti hossz : 15 500 mm
Magasság : 4 230 mm
Szélesség : 3 092 mm
Forgócsaptávolság : 8 560 mm
Tengelytáv forgóvázon belül : 2 400 mm
Szolgálati tömeg : 66 tonna
Névleges teljesítmény : 1 324 kW
A MÁV az 1970-es évek elején nem rendelkezett megfelelő számú a nem villamosított fővonalakon közlekedő közepes terhelésű személyszállító vonatok továbbítására alkalmas dízelmozdonnyal. Az igényelt új mozdonnyal szemben támasztott fontos követelmény volt, hogy az a 16,5 tonna tengelyterhelésű vonalakon is közlekedhessen. Ezt a követelményt a járművet gyártó Ganz-Mávag csak dízel-hidraulikus hajtással tudta megoldani. Az M41 sorozatból 1973 és 1984 között összesen 114 darab készült, ebből 7 mozdony eredetileg a GySEV számára. A mozdonyok a GySEV vonalainak villamosításakor MÁV állományba kerültek. Az utolsónak gyártott mozdony az M41 2207 pályaszámú volt. A mozdony sorozat jól bevált elővárosi forgalomban tolt vonatok továbbítására.