Gyártó : Siemens Transportation Systems, Krauss-Maffei Darabszám : MÁV: 10 GYSEV: 5 Tengelyelrendezés : Bo' Bo' Nyomtávolság : 1435 mm Hajtókerékátmérő : 1150 mm Legnagyobb sebesség : 230 km/h MÁV: 160 km/h Ütközők közötti hossz : 19 280 mm Forgócsaptávolság : 9900 mm Tengelytáv forgóvázon belül : 3000 mm Legkisebb pályaívsugár : 100 m Áramnem : 15 kV / 16,7 Hz 25 kV / 50 Hz Áramellátás : Felsővezeték Rövid idejű teljesítmény : 7000 kW Állandó teljesítmény : 6400 kW Vontatómotorok száma : 4
Az 1047 sorozat a Siemens-Krauss Maffei által a MÁV részére szállított ES 64 U2-V4 típusú két áramnemű nagyteljesítményű villamos mozdony, amely - néhány az országra jellemző kivételtől eltekintve - azonos az ÖBB 1116 sorozatú mozdonyával. A mozdonyok beszerzésének elsődleges célja az ÖBB mozdonyok magyarországi futásteljesítményének kiegyenlítése, illetve a V63 100 sorozatú mozdonyok 140-160 km/óra sebességű üzemének kiváltása volt. A mozdonyok a MÁV, a GySEV villamosított vonalain és az ÖBB D2 osztályú, valamint a DB (Deutsche Bahn) villamosított fővonalain nemzetközi személy- és tehervonatok továbbítására alkalmasak. Belföldi forgalomban, elsősorban Budapest - Győr - Rajka, Budapest - Győr - Sopron vonalakon belföldi IC, nemzetközi és belföldi gyorsvonatokat továbbítanak. Jelenleg az 1047 sorozat a MÁV legjobban kihasznált mozdonysorozata. A MÁV mozdonyok nem rendelkeznek az LZB vonatbefolyásolóval, a mozdonyokba később az egységes európai ETCS beszerelését tervezik. A GySEV mozdonyokba az LZB beépítésre került.