Sorozatszám : MÁV V63 Gyártó : Ganz–MÁVAG Gyári típusjel : VM15 Darabszám : 52 Tengelyelrendezés : Co'Co' Nyomtávolság : 1 435 mm Futókerékátmérő : 1 250 mm Indító vonóerő : 450 kN Legnagyobb sebesség : 120/160 km/h Ütközők közötti hossz : 19 540 mm Magasság : 4 420 mm Szélesség : 3 040 mm Forgócsaptávolság : 10 444 mm Tengelytáv forgóvázon belül : 2*2 100 mm Üres tömeg : 116 t Szolgálati tömeg : 116/118 t Legnagyobb tengelyterhelés : 200 kN Legkisebb pályaívsugár : 100 m Névleges teljesítmény : 3 575 kW Áramnem : 25 kV 50 Hz Áramellátás : felsővezeték Állandó teljesítmény : 3 600 kW
A MÁV 1971-ben megbízást adott a hazai járműiparnak egy nagyteljesítményű villamos mozdony kifejlesztésére, amely hosszabb távlatban is alkalmas a nagytömegű vonatok továbbítására. A megbízás alapján készült el a V63 sorozatú tirisztoros vezérlésű mozdony sorozat. A V63 sorozatú mozdonyokat 1974 és 1988 között gyártotta a Ganz Villamossági Művek és a Ganz-Mávag. A sorozatból 56 darab épült a MÁV részére, a 008 pályaszámtól Krupp licencia alapján készült forgóvázzal. A 11 darab korszerűsített mozdony engedélyezett legnagyobb sebessége 160 km/óra. Az így átalakított mozdonyokat a 100-as pályaszám csoportba sorolták. Az 1047 sorozatú mozdonyok beszerzéséig ezek a gépek voltak a MÁV legnagyobb teljesítményű villamos mozdonyai.